Liuzzi: A V10-esek nem gyorsabbak a V8-asoknál
Kimi 2006.04.14. 11:54
A Toro Rosso istálló kivételes helyzetben van a többi alakulattal szemben. A kisebbik Red Bull csapat ugyanis továbbra is V10-es motorokat használhat, míg a másik tíz gárdának idéntől már a nyolchengeres erőforrásokat írják elő a szabályok.
A „vörös bikákat” támadták is emiatt eleget, ám Vitantonio Liuzzi, a csapta olasz pilótája nem ért egyet a vádakkal. A két hengerrel „megrövidített” motorokat használó alakulatoknak az ellen volt kifogása, hogy Liuzziék jelentős előnyt szerezhetnek a lefojtott V10-esekkel. Scott Speed, a másik „üldözött” például legutóbb Melbourne-ben pontot is szerzett, más kérdés, hogy a verseny után időbüntetése miatt erről le kellett mondania. Sokan gondolhatnák, hogy ennek így kellett lennie, de a későbbiekben még kialakulhatnak viszályok a megkülönböztetés miatt, rossz belegondolni, mi lesz akkor, ha a kiscsapatnak becsúszik egy jobb eredmény.
A Toro Rosso pilótái a lassabb pályákon kovácsolhatnak igazán előnyt abból, hogy autóikban tízhengeres hajtómű duruzsol. „Úgy gondolom, hogy azokon a versenyeken, ahol nem a sebesség dominál, jó eredményekre lehetünk képesek,”- mondta Liuzzi. „De egyszerűen nem értem a többi csapat felháborodását, hiszen a nagydíjak 80 százalékát olyan ringen rendezik, ahol a nagy végsebességnek van jelentősége. Ezzel együtt a V10-esek a lassabb pályákon valóban versenyképesebbek, de nem gyorsabbak, mint a nyolchengeres motorok.”
A 24 éves Liuzzi még kifejezte azon örömét is, hogy az idei szezonban már nem kell megosztania a pilótafülkét Christian Kliennel, akivel tavaly felváltva versenyeztek a Red Bull csapatnál. Az olasz sofőr idén lehetőséget kapott, hogy minden versenyen rajthoz álljon, és ez biztosan előnyére fog válni a jó képességű versenyzőnek. Így csak a munkájára kell koncentrálnia, és mint mondja, sokkal kiegyensúlyozottabbnak érzi magát: „Nem kell amiatt aggódnom, hogy esetleg a következő futamon már nem én ülök majd az autóban.”
|